سبد خرید:
0
  آیتم

پرنورترین لامپ برای مغازه

تمام مغازه‌داران و صاحبان فروشگاه‌های فیزیکی به تأثیر نور در مغازه واقف هستند. نورپردازی صحیح و اصولی روی رفتار مشتریان و میزان فروش تأثیر مستقیم دارد. در این مقاله به معرفی مناسب‌ترین و پرنورترین لامپ برای مغازه پرداخته و تلاش می‌کنیم با درنظرگرفتن هزینه‌ی برق، انتخاب‌های خوبی را پیش روی شما بگذاریم.

ارتباط بین نورپردازی و جذب مشتری

در نورپردازی و انتخاب بهترین روشنایی برای مغازه باید به دو نکته توجه ویژه کرد: اول میزان روشنایی موردنیاز مشتری و دیگری جلوه و نمای ظاهری مغازه. اگر هرکدام از این نکات رعایت نشود، قطعاً بازخورد بد و در نتیجه فروش کمی خواهید داشت.

میزان روشنایی مطلوب برای مشتری، اعتماد او را به فروشنده و فروشگاه به همراه داشته و نمای ظاهری فروشگاه که با نورپردازی ویترین و نورپردازی قفسه‌ها میسر می‌شود، تأثیر مهمی در نگاه و برخورد اول مشتری می‌گذارد. مشتری با ورود به فروشگاه تحت تأثیر نورپردازی قرار گرفته و تصویری اولیه در ذهنش ایجاد می‌شود. اگر این تصویر مثبت باشد احتمال خرید مشتری نیز بیشتر است و اگر تصویر منفی‌ای در ذهن او شکل گیرد احتمال خریدکردن نیز به تبع آن کاهش پیدا می‌کند.

در نورپردازی فروشگاه باید علاوه بر درنظرگرفتن اندازه‌ی فروشگاه، نوع کسب‌وکار خود را در نظر هم بگیرد. برای مثال یک سوپرمارکت نیاز به نورپردازی خاصی نداشته و صرفاً باید نور موردنیاز مشتری را فراهم کند اما یک طلافروشی باید علاوه بر روشنایی عمومی، نورپردازی درستی نیز برای دکور خود انجام دهد. در نورپردازی مغازه موبایل فروشی نیز باید مثل طلافروشی، با استفاده از پروژکتور و نور مخفی ویترین مغازه را به بهترین شکل ممکن آراسته کند.

اگر با نورپردازی و روش‌های آن آشنا نیستید، به مقاله انواع تکنیک‌های نورپردازی مراجعه کرده تا اطلاعات جامعی در این ‌خصوص کسب کنید.

لامپ کم‌مصرف

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دغدغه‌هایی که برای همه افراد جامعه، مخصوصاً مغازه‌داران و صاحبان کسب‌وکار وجود دارد، هزینه برق مصرفی است و کم کردن آن اولویت خاص و ویژه‌ای در انتخاب نوع لامپ جهت روشنایی دارد.

ازاین‌رو، لامپ‌های کم‌مصرف همواره جزو پرفروش‌ترین محصولات روشنایی قرار دارند. اما در انتخاب لامپ کم‌مصرف باید نکاتی را رعایت کرد تا بهترین بهره‌وری و روشنایی از محصول خریداری شده حاصل شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های یک لامپ کم‌مصرف خوب، استاندارد بودن آن است.

داشتن علامت استاندارد به مشتری این تضمین را می‌دهد که محصول خریداری شده از نظر ویژگی‌های ایمنی، نوری و الکتریکی، استانداردهای لازم ملی و بین‌المللی را دارد. در حین خرید لامپ علاوه بر آرم استاندارد باید به برچسب مصرف انرژی محصول هم توجه کرد.

برچسب مصرف انرژی راهنمای دقیقی است که به مشتری کمک می‌کند تا بهترین لامپ را با توجه ‌به میزان مصرف برق خود انتخاب کرده و در نتیجه هزینه‌‌ای که باید برای آن بپردازد، کاهش دهد. از طرفی علاوه بر دو مورد ذکر شده، باید به رنگ لامپ و توان آن نیز توجه کرد.

انتخاب لامپ مهتابی یا آفتابی و میزان توان آن بستگی به نوع کسب‌وکار و اندازه‌ی محیط دارد. حتماً پیش از خرید به نکات بالا توجه کرده، تا بهترین نتیجه را از خرید خود بگیرید. برای انتخاب لامپ مناسب برای مغازه سری جاینت و جنرال در دسته‌ لامپ‌های کم‌مصرف را حتماً در نظر داشته باشید.

اگر در انتخاب رنگ لامپ برای فروشگاه خود تردید دارید، می‌توانید مقاله‌ی لامپ زرد بهتر است یا سفید؟ را مطالعه کنید و تصمیم بهتری بگیرید.

لامپ ال‌ای‌دی

لامپ‌های LED تکنولوژی جدیدتری نسبت به لامپ‌های کم‌مصرف دارند و با رشد چشمگیری در استفاده از آن‌ها در تمام بخش‌های مختلف جامعه روبرو هستیم. لامپ‌های LED انواع مختلفی داشته و فقط برای استفاده در خانه‌ها طراحی نشده‌اند و یکی از اصلی‌ترین کاربردهای آن در روشنایی فروشگاه‌‌ها است. با توجه‌ به هزینه‌ی برق مصرفی و قیمت لامپ‌های هالوژن و رشته‌ای، انتخاب و استفاده از لامپ‌های فوق کم‌مصرف LED، توجیه اقتصادی زیادی نیز دارند.

این نوع لامپ‌ها علاوه بر زیبایی بصری، کاهش ۹۰ درصدی مصرف برق را به همراه داشته و مزایای دیگری مثل طول عمر طولانی و عدم افزایش دمای محیط را نیز دارند. در نتیجه علاوه بر کاهش مصرف برق، هزینه‌ی خرید لامپ‌های جدید و هزینه‌ی استفاده از وسایل خنک‌کننده را نیز به حداقل می‌رسانند.

یکی دیگر از نکات مثبت لامپ‌های ال‌ای‌دی عدم استفاده از جیوه در ساخت این نوع لامپ‌ها است. جیوه با ترکیبات سمی خود به محیط ‌زیست آسیب‌ زده و سازندگان این تکنولوژی با حذف این عنصر مخرب توانسته‌اند محصولی سازگار با محیط‌ زیست تولید کنند.

علاوه بر مزایای ذکر شده، تنوع زیاد نورهای رنگی، قابلیت تنظیم نور، روشنایی باکیفیت و مقاومت در برابر پدیده‌های طبیعی مثل باران و برف، باعث اقبال عمومی مردم برای خرید این نوع لامپ‌ها شده است. قیمت لامپ‌های LED با توجه ‌به محاسن و طول عمر آن بسیار باصرفه بوده و نگرانی خرید لامپ‌های جدید و قبوض برق بالا را تا حد زیادی برای مشتریان برطرف می‌کند. اگر قصد خرید لامپ‌های ال‌ای‌دی را دارید، می‌توانید سری‌های T8، FPL، اشکی و شمعی را بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

اگر هنوز برایتان سؤال است که چرا لامپ‌هایی که استفاده می‌کنید زود می‌سوزند، مقاله‌ی چرا لامپ زود می‌سوزد؟ را مطالعه کرده، تا پاسخ سؤال خود را پیدا کنید.

کلام آخر

در این مقاله، مناسب‌ترین و پرنورترین لامپ برای مغازه را معرفی کرده و نکاتی را که باید در انتخاب لامپ برای فروشگاه خود در نظر بگیرید، بررسی کردیم.

لامپ‌های کم‌مصرف و ال‌ای‌دی جایگزین بسیار مناسبی برای لامپ‌های قدیمی هستند و استفاده از آن‌ها در طولانی‌مدت بسیار به‌صرفه و منطقی است. با درنظرگرفتن نوع کسب‌وکار خود و نور موردنیاز آن، ابعاد مغازه و فروشگاه و نور لازم دکوراسیون و ویترین، می‌توانید بهترین انتخاب را برای خرید لامپ و نورپردازی فروشگاه خود انجام دهید.